Friday, June 24, 2011

Bacaan tahlil dan Wayang pacak

Ada masa lagi untuk mengUPDATE tentang program homeless malam tadi sebelum saya bergerak pulang ke Johor petang ini. Saya berpeluang sekali lagi mengikuti program Homeless yang dikelolakan oleh Reach out Malaysia. Thank you so much to JAWI, ReachOut Malaysia, team Shahrul Azalan Mohamed Zamri, crew Scomi dan team peniagawati AIM Pandan Jaya. Bacaan tahlil dan wayang pacak telah berlangsung di luar perkarangan Masjid Jamek, Kuala Lumpur. Homeless telah dihidangkan dengan biskut-biskut dan Kopi O/Teh O panas2 sambil menonton filem Seniman Bujang Lapok P.Ramlee. Homeless gembira sambil tergelak tanpa henti menandakan mereka sangat terhibur. Mereka juga dijamu dengan makanan yang disediakan. Alhamdulillah, program berjalan lancar dan timbul sedikit keinsafan melihat homeless. Kasihan.

Program bermula jam 1130 malam dan kelibat homeless sudah mulai kelihatan, hanya dengan cara ini sahajalah yang dapat menggembirakan mereka dan mereka terasa dihargai. Saya percaya perbuatan yang baik akan dibalas dengan kebaikan walaupun ada persepsi yang negatif tentang tindakan memberikan makanan kepada homeless seperti memanjakan mereka, tapi tidak bagi kami. Saya bersama tiga lagi teman saya, Fida, Fifah dan Fiqah sama-sama turun padang untuk membantu. Mungkin dengan cara ini sajalah yang membolehkan kami mendekati community dan sama-sama berkongsi rasa dan seperti biasa saya selitkan beberapa foto untuk tatapan bersama. 
Happy moments, praise God. 
Difficult moments, seek God. 
Painful moments, trust God. 
Every moment, thank God.

Menonton filem Seniman Bujang lapok bersama-sama


Fifah, Fiqah dan saya sendiri
Bacaan yassin dan tahlil sebagai mengakhiri program
Kuala Lumpur yang tidak pernah sunyi

No comments:

Post a Comment